Gyártók

Autó Akkumulátor

RSS csatorna

Nincsen RSS csatorna hozzáadva

Banner Termékkereső


Megfelelő akkumulátort keres a járművébe? Akkor jó helyen jár. A Banner termékkeresője megadja Önnek a kívánt információt.

autoakkumulator.hu oldalára visszatérve,  a keresés mezőbe beírva tudja megrendelni. Ha nem találja a keresett terméket hívjon minket a 52/423669 telefonszámon amelyen segítünk Önnek.

<<  BANNER TERMÉKKERESŐ  >>

 

További Segítség Akkumulátor Vásárláshoz


Vásárlás előtt mindig érdemes tájékozódni milyen paraméterekkel rendelkező akkumulátor is van a gépjárműben. Az eredeti gyári szervizkönyvben meghatározott paraméterű teljesítményű akkumulátornál, általában csak 1 kategóriával nagyobb teljesítményűre javasolt cserélni meglévő elhasznált akkumulátorunkat. Tájékozódni szükséges arról milyen az akkumulátor pozitív sarujának elhelyezése (jobbos-balos), valamint hogy az adott akkumulátor mérethez, megfelelő hely a beszereléshez rendelkezésre áll e az autóban.

 

Fontosabb szempontok


Ah: Amperórát jelent.
Fontos még, az  Ah érték után zárójelben szereplő szám. Pl.. 55Ah (20h)
Ez azt jelenti, hogy az akkumulátor kapacitása 55Ah 20 órás teszt szerint.
Az odaírt Ah érték 1/20-ad résznyi áramával terhelhető  20 órán keresztül.
Ezután a feszültség 10,5V-ra csökken.

Ha az autómban gyárilag 45Ah-ás akkumulátor volt.

Az eredeti akkumulátorok általában a lehető legkisebbek, legolcsóbbak.
Általában azért 3-4 évet kihúznak.
Ez annak köszönhető, hogy az új autók önindítója és kábelezése még optimális állapotban van, ezért kisebb teljesítmény is elegendő az autó beindítására.
Ahogy azonban az autó öregszik, az önindító koszosodik, a kábelek csatlakozói oxidálódnak, egyre nagyobb teljesítményű akkumulátor kell az autóba.
Szerencsére az akkumulátorok helye úgy van kiképezve, hogy beférjen nagyobb teljesítményű akku is. Általában azt javasoljuk hogy egy kategóriávan nagyobb akkumulátor nem jelent problémát egy autónál.A generátor fel tudja majd tölteni ha nagyob akkumulátort veszek?  Igen, feltudja tölteni a nagyobb teljesítményű akkumulátort.


Akkumulátor vásárlásakor legfontosabb szempontok


- A legfontosabb szempont az akkumulátor vásárlásnál a méret, és a polaritás.
Ez a két tényező határozza meg, hogy egyáltalán beépíthető legyen az új akkumulátor a régi akku helyére.

Akkumulátor kivezetők

0 = jobb pozitív

1 = bal pozitív

- A második szempont az indítóáram.
Ez az érték az, amely meghatározza a legfontosabb tulajdonságot, nevezetesen azt, hogy hány ampert tud magából kiadni az akku indításkor.
Mivel az akku legnagyobb terhelése az indításkor van, ezért érdemes erre is odafigyelni.

- Általában mindenki a kapacitást figyeli, mert egyrészt ez van a legnagyobb betűvel ráírva az akkura.
Azt azonban jó ha tudja, hogy ennek a számnak akkor van jelentősége, ha álló motornál terheli az akkut. (autóhifi)
A kapacitás ugyan általában összefügg az indítóárammal, tehát a nagyobb kapacítású akkumulátoroknak többnyire nagyobb az indító áramuk is.

 -Garancia
A garancia az egy kereskedelmi jellegű dolog, de ami sokkal fontosabb, az az, hogy egyáltalán nem biztos, hogy a régi akku az akkumulátor hibája miatt ment tönkre.
Elképzelhető, hogy kábelezési vagy generátor probléma miatt nem tudott a régi akku feltöltődni, vagy merült le hamarabb. Fontos, hogy az akkumulátor cseréjekor vizsgáltassuk át az autónk elektromos rendszerét, mert ha az autóval van gond, akkor az új akkumulátor is hamar tönkrefog menni.

Mit kell az autómon mérni?

Érdemes megmérni az indítómotor áramfelvételét, mert ha ez túlságosan nagy, akkor az akku igénybevétele is nagyobb, azaz hamar tönkremehet.

Nagyon fontos , hogy megmérjük a töltőfeszültséget, mert ha nincs elegendő töltés, akkor az autó mindig bizonytalanul indul, és az akku is szép lassan tönkremegy (leszulfátosodik)

Az akku sarkain mért töltőfeszültségnek minden üzemállapotban (alapjáraton fordulatszámon, fogyasztókkal terhelve és azok nélkül )13.6 V - 14.4 V között kell lennie.  Érdemes még ezen kívül megmérni az autó üres fogyasztását .
(Azt az áramot, ami akkor folyik, ha a motor nem jár és autót bezárjuk. Elvileg ilyenkor semmilyen fogyasztó nem megy, de gyakorlatban ilyenkor is folyik némi áram.. pl az műszerfalban elhelyezett órához, riasztóhoz vagy egyéb álló fogyasztókhoz.
Az ilyenkor mért fogyasztáson (és persze az akku kapacitásán ) múlik az , hogy az autó mennyi ideig marad indításképes ha nem használjuk.
Ha az autóban túltöltés van, azaz a töltőfeszültség 14.4 Voltnál magasabb, akkor az akkumulátor pezsegni kezd.
A pezsgés károsítja a lemezeket, a lehulló iszap pedig cellazárlatot okoz. Pontosan így megy tönkre az az akkumulátor, amit szabályozatlan töltőre kapcsolunk és ott pezsegni ("forrni" ) hagyjuk. Gyakorlatilag ilyenkor az összes víz is "kiforrhat" belőle.

Ha egy ilyen akkumulátor dugóját kicsavarjuk, akkor a dugók felületén sötétszürke iszaplerakódást láthatunk. Alultöltés esetén (töltőfeszültség alacsonyabb mint 13.6V ), akkor az akku leszulfátosodik, azaz a lemezeken lévő ólomszulfát szemcsék megnőnek és töltéskor már szigetelik a felületet.
Az akkumulátor belső ellenállása megnő ,kapacitása csökken.

Sok esetben az a helyzet amit az imént is leírtam, hogy az autó teszi tönkre az akkumulátort.
Ha az autó hibájának a kijavítása nélkül cserélünk akkut, akkor az új akkumulátor is hamar tönkre fog menni.

Mi van ha a töltésjelző lámpa sose világít?

A töltésjelző lámpa csak a generátor gerjesztését mutatja, aminek alig van valami köze az akkumulátoron levő töltéshez.
Attól, hogy a töltésellenőrző lámpa nem világít, még könnyen lehet akár alul - akár túltöltés is. 

 

 


Zselés akkumulátor:  A zselés akkumulátorok nem alkalmasak autó indítására.
A zselés akkuk lemerítem, feltöltöm stílusú használatra lettek kitalálva.
A köznyelv azonban hajlamos minden zárt akkumulátort zselés akkunak titulálni. 

Száraz akkumulátor: Olyan akkumulátor, ahol a lemezeket elválasztó üvegszövetben van felitatva az elektrolit.
Az ilyen akku teljesen zártak, azokból folyadék még akkor se folyik ki, ha megreped a doboz.

 

 

Biztonsági Útmutató!


Az akkumulátor folyékony hígított akkumulátor kénsavval töltött. Ügyeljen a szemre, bőrre, ruházatra. Az esetleges savfröccsenés helyét bő folyóvízzel mossa le! Használjon védőfelszerelést, kesztyűt, szemüveget!
Az akkumulátor szerelésénél, karbantartásánál gyermek ne legyen a közelben! Az akkumulátort borulásmentesen kell szállítani.
Az akkumulátor töltésekor járó motor, akkumulátor töltő használata fokozottan veszélyes durranógáz képződését eredményezi. Tilos az akkumulátor mellett dohányozni, nyílt lángot használni. Kábelmegbontás során kerűljük az ív képződést.



Akkumulátor beszerelése az autóba:


Csak megfelelő gyakorlattal kezdjen hozzá az akkumulátor beszereléséhez!

Minden elektromos fogyasztót kapcsoljon ki!
Helyezze az akkumulátort gondosan a beszerelési helyére, majd rögzítse azt a megfelelő rögzítő elemekkel! Ne okozzon rövidzárlatot és ne használjon szigeteletlen szerszámokat. Tisztítsa meg a kábelsarukat, majd helyezze fel őket erőltetés nélkűl az akkumulátor kivezetéseire az alábbi sorrendben:
Először a + jelű kábelsarut rögzítse olyan módon, hogy a saru ne fordúljon el a kivezetésen! Ezután ugyan így járkon el, a - jelű saruval is!
A + jelű saru kupakját illessze a helyére!


Akkumulátor Elektromos töltése

 

A lemerűlt akumulátort haladéktalanúl fel kell tölteni, az akkumulátort ki kell szerelni. A töltőhelység szellőztetéséről gondooskodni kell, csak egyenáramú töltöberendezést szabad használni. Az akkumulátor + pólusát csatlakoztatni kell a kikapcsolt töltő + kapcsával, a - pólust pedig a - kapoccsal.
A töltőt csak ezután szabad bekapcsolni, majd a töltés befejeztével szintén a töltőt kell először kikapcsolni. Töltőáram beállítás: a kapacitás érték 1/10-e (Amper)
Ha a töltés során az akkumulátor hőfoka eléri a 45-50 fokot, akkor a töltést abba kell hagyni. Az akkumulátor akkor van feltöltve, ha a töltőfeszűltség 2 órán keresztűl nem emelkedik. Maximális töltőfeszűltség gépkocsi indító akkumulátornál 14,4V. Meghajtó akkumulátornál a töltés végén max 10-15 perc 16V. Ennél nagyobb töltőfeszűltség esetén megnő az akkumulátor gázképződése és ez károsítja azt. Az akkumulátor üresjárati (terheletlen) kapocs feszűltsége 12,3V. Ha ez lecsökken 12,25V-ra, akkor azonnal tölteni kell az akkumulátort.


Akkumulátorok karbantartása:


Az Ön álltal vásárolt (vásárolni kívánt) akkumulátor a  Din és az egységes európai szabvány EN szerint kezelésmentes. Kezelésmentesnél ez nem szükséges.
Évente kétszer legalább ellenőrízze a nem zárt rendszerü akkumulátorban a folyadékszintet. Évente egyszer ellenőrizze, vagy szakszervízben ellenőritesse gépkocsija töltörendszerét. Helyes töltőfeszűltség 13,8-14.2V a 12V-os rendszereknél. Amennyiben intenzív fogyasztást észlel, ellenőriztesse gépkocsija töltőberendezését, mert valószínűleg hibás. Az akkumulátort és a csatlakozókat tartsa szárazon.



Az akkumulátor üzemen kívűl tartása:


Gépkocsiban hagyva a - pólusról vegyük le az akkusarut.
Az akkumulátort hűvös száraz helyen tárolja és 3 havonta ellenőrizze annak működését.